DDoS -suojaus

Mikä on DDoS -hyökkäys?

Distributed Denial-of-Service on verkko- tai palvelunestohyökkäys, jonka tarkoituksena on lamaannuttaa hyökkäyksen kohteen tietoliikenneverkko tai palvelu. Hajautettu palvelunestohyökkäys voi keskeyttää yrityksen elintärkeät toiminnot esimerkiksi estämällä pääsyn pilvipalveluihin, kuten taloushallinnon järjestelmiin tai asiakkaiden pääsyn verkkokauppaan.

Hyökkäykset yleistyvät

Palvelunestohyökkäyksien keskimääräinen koko vuonna 2017 oli 6,63 Gbps ja niiden kesto jatkui muutamista tunneista useisiin päiviin. Tämän hetkisten ennusteiden mukaan palvelunestohyökkäysten määrä kasvaa vuosittain ja hyökkäykset monimutkaistuvat, joten hyökkäysten torjunnasta tulee lähes mahdotonta ilman operaattorin tukea.

Miten suojautua hyökkäyksiltä?

Palvelunestohyökkäyksiä on perinteisesti yritetty mitigoida (lieventää) palomuureilla ja kuormantasaajilla. Näissä asiakkaan tilaan asennettavissa laitteissa on perinteisesti ollut myös DDoS -torjunta ominaisuuksia, mutta nämä keinot eivät enää riitä, kun yrityksen käytössä olevat tietoliikenneyhteydet tukitaan volumetrisellä DDoS -hyökkäyksellä. Asiakkaan laitteet eivät pysty hyökkäystä torjumaan, kun käytettävissä oleva tietoliikennekapasiteetti ylitetään.

SUOJAUDU DDoS- HYÖKKÄYKSILTÄ

DDoS -hyökkäyksien torjunta operaattoritasolla on loogisin ja toimivin ratkaisu. SuomiCom tarjoaa nyt edelläkävijänä kaikkiin Pro-tason liittymiin lisäpalveluna DDoS -suojauksen. Runkolaitteistomme suodattaa haitallisen DDoS -liikenteen normaalista liikenteestä ja suojaa tällä tavoin yritysasiakkaitamme verkkohyökkäyksien aiheuttamalta vahingolta.

Ruuhkaton asiakaspalvelu
Verkonvalvonta
Kiinteä IP-osoite
IPv6 -osoitteet
Taattu nopeus
Korkea palvelutaso
1 – 2 ms latenssi
6 h korjausaikatavoite
2 – 3 viikkoa toimitusaika
Liittymiin on saatavilla lisäpalveluina DDoS -suoja, varayhteys ja palomuuri.
Ruuhkaton asiakaspalvelu
Verkonvalvonta
Kiinteä IP-osoite
IPv6 -osoitteet
Taattu nopeus
Korkea palvelutaso
1 – 2 ms latenssi
6 h korjausaikatavoite
2 – 3 viikkoa toimitusaika
Liittymiin on saatavilla lisäpalveluina DDoS -suoja, varayhteys ja palomuuri.
Ruuhkaton asiakaspalvelu
Verkonvalvonta
Kiinteä IP-osoite
IPv6 -osoitteet
Taattu nopeus
Korkea palvelutaso
5 – 15 ms latenssi
6 h korjausaikatavoite
2 – 3 viikkoa toimitusaika
Liittymiin on saatavilla lisäpalveluina DDoS -suoja, varayhteys ja palomuuri.
Ruuhkaton asiakaspalvelu
Verkonvalvonta
Kiinteä IP-osoite
Ei IPv6 -tukea
Vaihteleva nopeus
Perus palvelutaso
5 – 25 ms latenssi
24 h korjausaikatavoite
3 – 4 viikkoa toimitusaika
Huomioithan liittymää hankkiessa liittymien eri palvelutasot. Suosittelemme korkean palvelutason liittymiä, mikäli yrityksesi liiketoiminta perustuu verkkoyhteyden vakaaseen toimimiseen (esim. maksupäätteet). Yhteyden varmentaminen varayhteydellä takaa hyvin luottettavan vikasietoisen yhteyden.

Pyydä tarjous

YHTEYSTIEDOT

Myynti

09 – 4342 1702
yritysmyynti@suomicom.fi
arkisin 8:00 – 16:00

Asiakaspalvelu

09 – 4342 1700
info@suomicom.fi
arkisin 8:00 – 18:00

Helpdesk

044 – 700 8000
helpdesk@suomicom.fi
arkisin 8:00 – 18:00